Onthuld: de nieuwe Audi Q6 e-tron
Audi introduceert de nieuwe Audi Q6 e-tron en is voor Audi de belichaming van ‘Voorsprong door Techniek’. De auto markeert een sprong voorwaarts op gebied van prestaties, actieradius, laden en rijdynamiek. De Q6 e-tron draagt het kenmerkende design van een Audi SUV en is het eerste model op het nieuwe PPE-platform, ontwikkelend in samenwerking met Porsche.
- Verwachte actieradius van 625 kilometer (WLTP)*.
- Eerste Audi met actieve digitale lichtsignatuur
- Een nieuw PPE-platform
- Digital Stage: een vernieuwd interieur
- Vanaf begin april 2024 te bestellen en vanaf deze zomer in onze showrooms.
Wereldprimeur in verlichting
De nieuwe Audi Q6 e-tron introduceert een wereldprimeur in de verlichtingstechnologie. Het is ‘s werelds eerste Audi met een actieve digitale lichtsignatuur. De digitale OLED 2.0 achterlichten en de digitale Matrix LED-koplampen weten de exterieurverlicht van de Q6 e-tron levendiger en intelligenter dan ooit te voren.
De tweede-generatie OLED-achterlichten brengen het verlichtingsdesign en de functionaliteit naar een hoger niveau. Ze kunnen nu communiceren met de omgeving van de auto en hebben uitgebreide veiligheidsfuncties, waaronder een communicatielicht dat andere weggebruikers waarschuwt voor ongevallen of pech.
Deze nieuwe technologie in de Audi Q6 e-tron zet nieuwe standaarden voor individualisering, waardoor eigenaren hiermee hun Q6 op een geheel nieuwe manier personaliseren.
Eerste productiemodel op PPE
De Audi Q6 e-tron zal gebouwd worden op de nieuwe PPE-basis. PPE staat voor Premium Platform Electric. Door het nieuwe platform, beschikt de Q6 e-tron over nieuwe 800-volttechniek en kan hierdoor met maximaal 270 kW snelladen. Bij een geschikt laadstation is het mogelijk om in slechts 10 minuten tot 255 kilometer bij te laden. De Q6 is ook het eerste elektrische model van Audi dat de mogelijkheid biedt tot zogenaamd ‘bankladen’.
De nieuwe Audi Q6 e-tron toont een goede indicatie van de actieradius van elektrische SUV’s in de toekomst. De Audi weet door zijn accupakket een actieradius van maximaal 625 km te zorgen.
Sportiviteit is niet te missen in de Q6 e-tron door zijn krachtige elektromotoren met een systeemvermogen van 285 kW (388 pk) en de SQ6 e-tron weet zelfs 380 kW (518 pk) te leveren. Deze Q6 accelereert in 5,9 seconden (4,3 seconden voor de SQ6 e-tron) van 0 naar 100 km/u, met topsnelheden die respectievelijk 210 km/u en 230 km/u bedragen.
Digital Stage: vernieuwd interieur
Het infotainmentsysteem van de Audi Q6 e-tron luidt een nieuw tijdperk in dat wordt aangeduid als het Digital Stage. Deze omvat het Audi MMI panoramadisplay en het MMI passagiersdisplay, een belangrijk kenmerk in het interieur. Het panoramadisplay heeft een gebogen design met OLED-technologie en bestaat uit de 11,9 inch Audi virtual cockpit en het 14,5 inch MMI touchdisplay.
Ook de voorpassagier krijgt genoeg aandacht in de nieuwe Q6 e-tron. Deze beschikt ook nog over een 10,9 inch MMI-display met Active Privacy Mode, zodat de bestuurder niet wordt afgeleid.
Standaard biedt Q6 e-tron een uitgebreid scala aan rijhulpsystemen die de dagelijkse autorit en de algehele verkeersveiligheid significant verbeteren. Een innovatieve toevoeging aan de Q6 e-tron is de adaptieve rijassistent plus, waardoor er extra gebruik wordt gemaakt van gedetailleerde kaartgegevens en zwermdata van andere voertuigen. Hierdoor wordt het rijgedrag van de Q6 e-tron nog meer geoptimaliseerd.
Op de hoogte blijven van de onthulling van de Q6 e-tron?
Schrijf u nu in en ontvang de laatste updates.
*Volgens de WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) testmethode.
De getoonde auto is een conceptauto en is niet beschikbaar als productiemodel.
Lees gerust verder
Audi heeft de A3 vernieuwd en is nu nóg sportiever, comfortabeler en digitaler. Naast de Limousine en Sportback carrosseries komt er nu ook de A3 Allstreet: een praktische crossover met stoere offroad looks die je een echte SUV-achtige rijervaring biedt. Het exterieurdesign van de A3 wordt opgefrist met een vlakkere en bredere Singleframe grille. Het domineert de voorkant en brengt het echte sportieve karakter van de A3 naar boven. Een primeur zijn de opties tussen 4 nieuwe dagrij-signaturen met de vernieuwde dagrijverlichting. De vooruitstrevende designelementen zijn deels geïnspireerd op de RS-modellen en begint hierdoor ook al echt op een RS-model te lijken.
- Een nieuw A3 model: De Audi A3 Allstreet
- Nieuw: Facelift met een vlakkere en bredere Singleframe grille
- Unieke dagrijverlichting met keuze tot 4 verschillende signaturen voor voor- en achterlichten.
- Week 12 te bestellen en vanaf mei 2025 beschikbaar in onze showrooms
Sportiever, dynamischer en progressiever: het vernieuwde exterieur
Audi weet het karakter van de A3 Sportback- en Limousine-modellen ook steeds sportiever te maken na de modelupgrade. De strakke lijnen en de grote hoekige luchtinlaten aan de zijkant weten de compacte A3 er uit te laten zien als een RS model.
Het zeshoekige, frameloze Singleframe heeft een nieuwe structuur gekregen en is merkbaar vlakker en breder dan ooit te voren. Het is dominant aanwezig en zorgt voor een sportieve en agressieve uitstraling die de A3 zo mooi weet te maken. De opvallende voorspoiler verbindt de twee inlaten en laat de Audi A3 lager lijken. De achterkant heeft ook een transformatie gemaakt, die sportief oogt met zijn nieuwe bumper en opvallende diffuser. De nieuwe, expressieve metallic afwerkingen District Green, Ascari Blue en Progressive Red werken perfect bij deze vernieuwingen en benadrukken de dynamische uitstraling.
De nieuwe Audi A3 Allstreet onderscheidt zich vanaf eerste indruk al van de rest van de A3-familie. Hij heeft een eigen uitstraling wat meer aansluit bij de Q-modellen. Het grote achthoekige radiatorrooster met honingraatstructuur zit hoger dan bij de A3 Sportback, met drie groeven aan de voor- en achterkant waardoor het offroad-karakter versterkt wordt. De ophanging van de A3 Allstreet heeft een 1,5 cm hogere rijhoogte dan de standaard A3 Sportback. Samen met de grotere wieldiameter resulteert dit in 3,0 cm meer bodemvrijheid. De verhoogde zitpositie bij de Allstreet zorgt voor een betere controle over de weg en meer comfort bij het in- en uitstappen.
Unieke aanpasbaarheid: koplampen en achterlichten
Standaard wordt de weg verlicht met de LED-, met uitbreiding tot Matrix Led-koplampen in de A3. Matrix LED-koplampen met laserlicht zijn optioneel beschikbaar. De koplampen creëren een digitale dagrijverlichting met behulp van 24 pixelelementen in drie rijen aan de bovenrand van de behuizing. Met hun wigvormige, platte vorm en brede lightgraphics benadrukken de koplampen het versterkte sportieve karakter van de nieuwe A3.
Voor het eerst bij de modellen uit de A3-serie is het nu mogelijk om in de MMI te selecteren en schakelen tussen maximaal vier verschillende digitale dagrijlichtsignaturen. Het uiterlijk van de verlichting kan op elk moment gewijzigd worden naar de wensen van de berijders. Dit geldt ook voor verschillende in- en uitschakelsequenties, die voor elk signatuur individueel ontworpen zijn.
Aanzienlijk aangescherpt: Interieur
De Audi A3 heeft ook een aangescherpt interieur. Standaard is een driespaaks, met leder bekleed multifunctioneel stuurwiel en airconditioning. De nieuwe ‘blade design’ uitstroomopeningen van het optionele climate control pakket ogen vlak en benadrukken zo de breedte van de cockpit. Alle vernieuwde Audi A3-modellen beschikken nu ook standaard over de Audi virtual cockpit, DAB+ digitale radio en een centraal geplaatst 10,1 inch touchdisplay. In het middenconsole is ook een meervoudig verstelbare armsteun geïntegreerd en de S tronic-transmissie is te bedienen via een nieuwe ontworpen, compacte shifter.
De vernieuwde A3 wordt als eerst leverbaar als 35 TFSI met een 1,5-liter mild-hybride turbo-benzinemotor in combinatie met de automatische 7-traps S tronic-transmissie met dubbele koppeling. Deze motor heeft een vermogen van 150 pk (110 kW). In het tweede kwartaal van 2024 komen ook andere benzinemotoren beschikbaar, eind dit jaar gevolgd door een plug-in hybridemodel.
Alle A3-modellen zijn vanaf week 12 bestellen en vanaf 25 mei 2024 te bekijken in onze showrooms.
Op de hoogte blijven van de nieuwe Audi A3?
Laat uw gegevens achter, dan houden wij u op de hoogte wanneer er meer informatie beschikbaar is.
Lees gerust verder
Preview Škoda Superb Combi | zaterdag 23 maart in Rotterdam
Op zaterdag 23 maart kunt u bij ons in de showroom (Škoda Rotterdam Autostrada) alles ontdekken over de nieuwe Škoda Superb tijdens de preview! De Superb debuteert in Nederland als ruime en veelzijdige Combi. Werpt u als een van de eersten in Nederland een blik op de meest luxe Škoda? Daarnaast bent u van harte welkom om plaats te nemen en het interieur en de ruimte te ervaren*.
Op deze dag verloten we ook nog twee mooie prijzen onder alle bezoekers en staat er een hapje en drankje voor u klaar. Uiteraard kunt u zaterdag ook meteen onze andere populaire Škoda modellen en acties bekijken!
Datum: Zaterdag 23 maart 2024
Tijd: Tussen 10.00 en 17.00 uur
Plek: Toepad 19, Rotterdam (Autostrada)
De Superb First Edition
Als topmodel van Škoda is de nieuwe Superb Combi in alles de overtreffende trap. Als eerste komt de First Edition naar Nederland. De First Edition nu te bestellen vanaf € 44.990,- en is:
- Standaard uitgerust met DSG automaat
- Aangedreven door een 150 pk sterke 1.5 TSI motor met Mildhybridtechnologie
- Standaard uitgerust met digitaal instrumentenpaneel met een 10 inch display en een centraal geplaatst infotainmentdisplay (13 inch)
- Beschikt over slimme functies, zoals Keyless entry, Virtual Pedal, achterruitrijcamera, wireless smartlink en meer!
Later komt de Superb ook beschikbaar met Plug-in hybride aandrijving.
We zien u graag 23 maart!
*Het is helaas niet mogelijk om zaterdag een proefrit in de nieuwe Superb te maken. U kunt hier alvast een proefrit inplannen voor als onze demonstratie Superb is gearriveerd.
Vrouwen in de autobranche
8 maart staat ieder jaar in het teken van vrouwen en wij zetten daarom graag onze vrouwelijke collega’s in de techniek in de schijnwerpers! Het aantal vrouwen in de techniek bij Auto Hoogenboom groeit. Daar zijn we enorm blij mee en trots op. De autowereld werd (en wordt soms nog steeds) gezien als mannenwereld, maar daar komt verandering in. Ontdek onze girlpower als vrouw in de techniek!
Marleen Hak – servicemanager SEAT/Škoda vestiging Rotterdam Zuid
Marleen Hak heeft qua studie geen automotive achtergrond, maar is inmiddels wel heel ervaren in het vak.
Marleen: “Ik studeerde Beleid & Management Gezondheidszorg aan de Erasmus Universiteit. Na mijn studie ben ik door een bezoek met mijn vader aan de BMW dealer, in de autobranche terecht
gekomen. Ik heb auto’s altijd leuk gevonden.
Vóór deze functie heb ik gewerkt als serviceadviseur en als servicemanager.
Het is echt leuk om te werken in een mannenwereld. Mannen zijn eerlijk en direct, maar ook relaxed. Dat zorgt voor een fijne sfeer. Overigens ben ik hier niet de enige vrouw. Ons team van service adviseurs bestaat uit drie vrouwen én we hebben in de werkplaats ook een voorvrouw. Dat is denk ik wel echt
bijzonder!”
Cynthia Roessen – voorvrouw SEAT/Škoda werkplaats Rotterdam Zuid
Cynthia Roessen was al 22 toen zij de keuze voor het autovak maakte.
Cynthia: “Ik ‘hobbyde’ veel aan mijn auto en wilde meer met mijn handen werken. Op 22 jarige leeftijd kreeg ik de mogelijkheid om naar school te gaan om het autovak te leren. Zo ben ik als leerling automonteur bij Auto Hoogenboom in Vlaardingen terecht gekomen. Ik werd technisch specialist en kreeg de gelegenheid om door te groeien naar de functie van meewerkend voorvrouw.
Sinds een maand ben ik voorvrouw van de SEAT en Škoda werkplaats in Rotterdam Zuid. Ik vind het fijn in de werkplaats en ben nooit zo’n ‘meisje meisje’ geweest. Na mijn MBO opleiding wilde ik me door ontwikkelen en ik ben blij dat ik daar hier de kans voor heb gekregen.”
Merel Kentie- garantiespecialist Audi Centrum Rotterdam
Merel Kentie begon haar loopbaan als (leerling) monteur. Die ervaring komt goed van pas in haar huidige functie.
Merel: “Tijdens de middelbare school wist ik niet wat ik voor vervolgstudie wilde doen. Tot twee keer toe kwam uit de beroepskeuzetest motorvoertuigen-techniek als advies. Toen ik aan mijn moeder vertelde dat ik dat wilde doen, verklaarde ze mij eerst een beetje voor gek, omdat ik nog nooit onder een motorkap had gekeken. Toch ben ik die opleiding gaan doen en de interesse in de techniek heb ik daar gekregen. Na een aantal jaren als monteur te hebben gewerkt, heb ik gesolliciteerd bij Auto Hoogenboom. Als garantiespecialist zit ik hier goed op mijn plek. Het is fijn met mannen te werken. Vrouwen kunnen langer met iets zitten, mannen zijn het na een dag vergeten. De acceptatie van vrouwen kan soms even duren, maar als monteurs ervaren dat jij weet waar je het over hebt, word je serieus genomen en komen ze ook bij je met vragen.”
Kim van Ommen –
Fleet Support
Kim van Ommen is hét bewijs dat techniek niet alleen voor mannen is .
Kim van Ommen is hét bewijs dat techniek niet alleen voor mannen is. Zij had jaren haar eigen autogarage in Spijkenisse. Al sinds haar 13de is ze bezig met techniek. Kim: “Mijn opa sleutelde vroeger in de voortuin aan zijn auto, dat vond ik heel interessant. Tijdens mijn opleiding was ik het enige meisje. Gelukkig zijn er nu meer meiden die voor techniek kiezen, al moet de techniekwereld nóg verder versterkt worden door vrouwen.” Bij Auto Hoogenboom is Kim verantwoordelijk voor ‘Fleet Support’. Wat dat inhoudt? “Vanuit Fleet Support ontzorgen we het wagenpark van zakelijke klanten. Deze bedrijven hebben een Single Point Of Contact (SPOC) bij ons en dat ben ik. Ik onderhoud het contact met deze klanten en verzorg de planningen. Via voertuigtelematica systemen kijk ik ook mee of er lampjes branden die duiden op een storing en mogelijk schade kunnen opleveren. Ik hou ervan om alles goed te regelen en te zorgen dat klanten weer snel en veilig de weg op kunnen.”
Elseline van Laar-
Service adviseur SEAT / Škoda vestiging Rotterdam Zuid
Elseline van Laar koos, na enthousiaste verhalen van vrienden, voor een opleiding aan de IVA (Instituut voor de Autohandel).
Elseline: “Ik had in mijn omgeving mensen die ‘de IVA hadden gedaan’ en zo is mijn interesse hiervoor gewekt. Daarnaast was mijn vader gek op auto’s en hij heeft zijn enthousiasme op mij overgebracht. Inmiddels werk ik al sinds 2017 in de autobranche, waarvan de meeste tijd ‘achter de receptie’. Wat ik daar het leukste aan vind? Het is altijd dynamisch. Het contact met de klant is het leukst. Daarnaast heb je ook veel contact met collega service adviseurs en collega’s van de werkplaats. Geen dag is in deze functie hetzelfde!
Fijn is het ook dat je onderdeel van een team hebt maar je ook je eigen werkzaamheden hebt. Je bent bijvoorbeeld met je eigen werkorders bezig. Het is heerlijk om in een mannenwereld te werken. Mannen zijn directer. Het is goed of is het is niet goed. Ze zijn nuchter en relaxed en zo ben ik zelf ook. En er is veel humor. Kortom: ik werk in een leuke vestiging: het team is leuk én de klanten zijn relaxed.”
Kayleigh de Groot – Service adviseur Volkswagen Rotterdam Zuid
Kayleigh de Groot heeft geen technische achtergrond. In de functie van service adviseur ervaart zij geen nadelen hiervan.
Kayleigh: “Ik heb een opleiding tot stewardess gevolgd en heb dus een totaal andere achtergrond dan mijn collega’s hier. In de coronatijd was de optie om te vliegen er niet. Wel heb ik na mijn opleiding ervaring opgedaan met hospitality werk. Het contact met gasten en klanten is leuk. Bij Auto Hoogenboom ben ik gestart als telefoniste en werd na een jaar gevraagd voor de functie van service adviseur Volkswagen. Een technische achtergrond heb ik niet, maar daarvan ondervind ik geen nadelen. Ook in deze functie is hospitality heel belangrijk. Ik geniet ervan om de hele dag in de weer te zijn voor klanten én dat je ook echt iets kan doen voor deze klanten!”
Alissa Vermeulen
Service adviseur bij Auto Hoogenboom in Vlaardingen
Alissa Vermeulen begon bij een autobedrijf in Rotterdam. De functie van service adviseur beviel haar direct goed.
Alissa: “Zonder automotive achtergrond ben ik bij een autobedrijf in Rotterdam gaan werken. Vanaf het begin vond ik de functie van service adviseur leuk. Je bent echt ‘de spin in het web’. Nu werk ik bij Auto Hoogenboom in Vlaardingen in deze functie. Het allerfijnste aan het werk is dat je echt met iedereen contact hebt. Met klanten, met de werkplaatschef, het magazijn en de monteurs. En als service adviseur mag je alles van A tot Z afhandelen.
Ik kan me hier ook verder ontwikkelen en ga cursussen volgen bij de importeur in Leusden. Dat traject heet Service adviseur op maat. Het bevalt me hier bij Auto Hoogenboom in Vlaardingen goed, ik heb echt leuke collega’s!”
Danielle Huvermann – Autoschadehersteller bij Auto Hoogenboom Schadeservice in Rotterdam
Wie denkt dat het werk van Autoschadehersteller alleen voor mannen is weggelegd, heeft het mis! Dat laat Danielle Huvermann, die bij ons schadebedrijf in Rotterdam werkt, zien.
Danielle: Ik heb gekozen voor de opleiding voor Autoschadehersteller en via school ben ik drie jaar geleden terechtgekomen bij één van de twee schadebedrijven van Auto Hoogenboom, de vestiging aan de Driemanssteeweg in Rotterdam. Ik kom uit Ridderkerk en woon dus niet ver van mijn werk. Als Autoschadehersteller hou ik mij bezig met de demontage en montage van delen en het uitdeuken van delen van de auto. Het is leuk om te zien dat auto’s weer helemaal als nieuw worden hersteld. Zelf vind ik het geen probleem om in een mannenomgeving te werken. Het werk is leuk en het is hier gezellig”. Ook beroepen als Autoschadehersteller of Autospuiter zijn voor vrouwen weggelegd. Vrouwen hebben vaak een goed oog voor detail en zoals ook uit de reacties van de andere vrouwelijke collega’s van Auto Hoogenboom blijkt, zien veel vrouwen het werken met mannen juist als een pluspunt!
Ook werken als vrouw in de techniek?
Bekijk onze vacaturesOnze vestigingen
De vernieuwde Škoda Octavia (Combi) 2024
De eerste beelden van de vernieuwde Škoda Octavia (Combi) zijn onthuld. De vernieuwde Octavia heeft een modern uiterlijk door de gewijzigde grille en nieuwe LED-koplampen. Ook beschikt de Škoda Octavia 2024 over de nieuwe Škoda-huisstijl. De Octavia 2024 zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2024 bestelbaar worden.
- Modern uiterlijk
- Nieuwe Škoda-huisstijl
- Ruim en praktisch
Modern uiterlijk
De Škoda Octavia beschikt over een modern uiterlijk door de gewijzigde grille en LED-koplampen. Ook zijn de voor- en achterbumper vernieuwd. Daarnaast is de typenaam aan de achterzijde uitgeschreven in de nieuwe Škoda-huisstijl.
Ruimte genoeg
De vernieuwde Škoda Octavia Combi biedt bagageruimte tot 640 liter. Dit betekent ruimte genoeg voor alle bagage van de inzittenden. Heeft u de voorkeur voor de hatchback uitvoering, dan beschikt de Škoda Octavia over bagageruimte tot 600 liter.
Simply Clever Features
De nieuwe Škoda Octavia (Combi) zal beschikken over Simply Clever Features. Hieronder zijn de features benoemd die terug te vinden zijn in de Octavia.
Op de hoogte blijven van de nieuwe Škoda Octavia (Combi) 2024?
Vul onderstaand formulier in en wij houden u, zodra er meer informatie over dit model beschikbaar is, op de hoogte!
Serviceteam Volkswagen van Auto Hoogenboom ‘Best improver’ van Nederland op klanttevredenheid.
Klanttevredenheid staat bij Auto Hoogenboom én Volkswagen natuurlijk voorop. De focus op de klant en het totale serviceproces heeft geleid tot een hogere klantentevredenheid én een onderscheiding als ‘Best Improver’ van Nederland voor het serviceteam van de Volkswagen vestiging aan de Driemanssteeweg in Rotterdam Zuid.
Erwin van der Steen, service manager Volkswagen van de vestiging Zuid : “Met het hele team hebben we ons ingezet om dit te bereiken en ik ben er dan ook trots op dat dit tot uiting is gekomen in de waardering die onze klanten ons geven. Ons doel is een uitstekende service te bieden en ook dit jaar gaan we er alles aan doen om dit nog verder te verbeteren.
Klanttevredenheid – Service Kern Proces
Om de klanttevredenheid te verbeteren hebben we ons hele Service Kern Proces geoptimaliseerd. Van het maken van de afspraak en het ontvangst van de klant, het uitvoeren van onderhoud en reparatie, tot de eindcontrole en nazorg. Een aantal dagen na het onderhoud hebben we telefonisch of per mail contact opgenomen met de klant om te kijken of we aan de verwachtingen van de klant hadden voldaan. Door een goede analyse van de feedback van onze klanten kunnen we werken aan structurele verbeteringen. Ook dit jaar zullen wij er álles aan doen om onze klanten de beste service te geven!
Teamprestatie
De onderscheiding is echt een teamprestatie: Het team serviceadviseurs en monteurs, de collega’s van het magazijn en de telefonistes hebben allemaal hun steentje hieraan bijgedragen’, aldus Erwin.
Het hele Volkswagenteam werd daarom bij elkaar geroepen en kreeg als dank voor de inzet een leuk cadeau en een lekkere lunch, aangeboden door Frits Gidding van importeur Pon’s Automobielhandel.
Lees gerust verder
MobielNed kiest voor de ID. Buzz, de ‘FixBuzz’
We kunnen in ons dagelijks leven niet meer zonder mobiel. Dus als deze kapot is, wil je dat je telefoon snel gerepareerd wordt. MobielNed speelt daar handig op in. Op locatie repareert het bedrijf mobiele telefoons, tablets, laptops en MacBooks. Voortaan verschijnen de monteurs in de vrolijke ID. Buzz.
Wat doet MobielNed?
MobielNed is ontstaan door de bundeling van krachten van de bedrijven iPhoneKliniek, MacKliniek, GSMDokter en Phonedokter. Na zo’n 15 jaar werkzaam te zijn geweest op het vlak van reparatieservice in aparte winkels, gaan de ondernemers nu samenwerken. En wel met een nieuw concept: reparatie op locatie. Onder de naam MobielNed bouwen ze een nieuw merk. Het concept is simpel. Je boekt een afspraak en de monteurs van MobielNed komen dezelfde dag nog naar je toe. Waar je ook bent. In de FixBuzz repareren zij de beschadigde apparaten. Terwijl de klant thuis of op kantoor aan het werk is.
ID. Buzz gaf de ondernemers de doorslag
Voor de ondernemers was het een hele klus om dit concept uit te werken. Want waar voorheen het klantcontact, de reparatie en het magazijn door vier mensen in een winkel gedaan werd, moet dit nu door één persoon gedaan worden in een bedrijfswagen: de Volkswagen ID. Buzz. Toch gaf deze bus het groene licht om door te gaan met het concept. Het team van ondernemers koos unaniem voor de ID. Buzz vanwege het gevoel dat de bus met zich mee brengt: “Iedereen kent de bus, van jong tot oud. En de bus geeft een vakantiegevoel, vrolijk en blij. Want als je telefoon kapot is, ben je niet blij. Dan komen wij met deze bus bij je langs om je op te vrolijken en je mobiel weer te maken.”
“Iedereen kent de bus, van jong tot oud”
FixBuzz fixt je telefoon of tablet
“We noemen de bus de FixBuzz. De laadruimte is door Van de Zaag helemaal omgebouwd tot werkplaats. Zodat we op locatie reparaties aan mobiele telefoons en tablets kunnen uitvoeren. Voor de bus maken we gebruik van operational lease via Auto Hoogenboom Lease. Hiermee hebben we geen zorgen als er iets aan de hand is. We worden volledig ontzorgd”, aldus een van de ondernemers.
Milieubewust
De elektrische bus past bij de filosofie van het bedrijf: milieubewust. “Het repareren van je apparaten is als bewuster omgaan met het milieu. Je hoeft niet om de twee jaar een nieuwe telefoon te kopen. Een telefoon kan zeker vijf jaar mee. Dus wij repareren ze liever. Bovendien maken wij bij de reparatie gebruik van gerecyclede onderdelen. Dat is dus nog een extra stapje naar duurzaamheid. En nu komen we ook nog eens CO2-neutraal naar je toe”, aldus één van de ondernemers.
Wederzijdse samenwerking
Eén van de ondernemers kende Auto Hoogenboom, omdat hij vlakbij woont. Hij zag de ID. Buzz vaak staan en vroeg hoe zijn medewerkers deze bedrijfswagen vonden. “Iedereen was meteen enthousiast. Zodoende stapte ik bij de showroom van Auto Hoogenboom aan de Driemanssteeweg naar binnen. Daar ben ik heel goed geholpen door verkoopadviseur Martijn Tuithof. Hij dacht met me mee, zodat we samen overal over nagedacht hebben. Ook de belettering is geregeld via Martijn.” De fijne samenwerking is wederzijds. Sinds het contact schakelt Auto Hoogenboom MobielNed ook in voor haar eigen reparaties aan apparaten.
Ook interesse in de ID. Buzz Cargo?
Heeft u ook interesse in de volledig elektrische ID. Buzz Cargo, de waardige opvolger van de multifunctionele T1?
Lees gerust verder
De nieuwe Audi A6 Avant e-tron
Audi heeft de eerste beelden van de Audi A6 Avant e-tron onthuld. De Audi A6-carrosserievarianten worden volledig elektrisch aangedreven auto’s. Bij de Audi A6 Avant e-tron ligt de focus op dagelijkse bruikbaarheid in combinatie met een elegant design. De nieuwe Audi A6 biedt een vernieuwd en innovatief design, vooruitstrevende verlichting en is gebouwd op een nieuw PPE-platform. Naar verwachting zal de Audi A6 Avant e-tron in het derde kwartaal van 2024 gelanceerd worden.
- Verwachte actieradius van 700 kilometer*.
- Innovatief design
- Een nieuw PPE-platform
- Onthulling naar verwachting het derde kwartaal van 2024
Vooruitstrevende verlichting
De nieuwe Audi A6 Avant e-tron zal beschikken over digitale Matrix-LED techniek en OLED-techniek met een hoge mate van helderheid. Daarnaast zijn gepersonaliseerde lichtsignaturen mogelijk. Door middel van drie LED-projectoren met hoge resolutie kunnen andere verkeersdeelnemers op de grond met geprojecteerde lichtbeelden gewaarschuwd worden.
Moet u even wachten omdat de Audi A6 e-tron moet opladen en staat u voor een muur geparkeerd? Dan kunt u met de digitale Matrix-LED koplampen een videogame projecteren.
Innovatief design
U kunt de Audi A6 Avant e-ton concept herkennen aan de plat aflopende dakboog naar achter. Door zijn afmetingen van 4,96 meter lang en 1,96 meter breed, wordt de nieuwe Audi A6 gepositioneerd in de automobiele topklasse.
Kenmerkend aan het design zijn de randen die niet meer scherp afgewerkt zijn. De gestroomlijnde vorm is deels gecreëerd door testen in de windtunnel. Dankzij de lijnvoering heeft de Audi A6 Avant e-tron een lage luchtweerstand, dat helpt om verbruik te beperken en zorgt voor een grotere actieradius.
PPE: een nieuw 800-voltplatform
De nieuwe Audi A6 e-tron toont een goede indicatie van de actieradius van elektrische auto’s in de toekomst. Naar verwachting zal de Audi A6 e-tron productieversie een WLTP-actieradius van meer dan 700 kilometer* krijgen.
De Audi A6 e-tron zal gebouwd worden op de nieuwe PPE-basis. PPE staat voor Premium Platform Electric. Door het nieuwe platform, beschikt de Audi A6 e-tron over nieuwe 800-volttechniek en kan hierdoor met maximaal 270 kW snelladen.
De batterij zal over de gehele vloer tussen de wielen liggen, waardoor de accu relatief plat is. Door de ligging van de accu, is de rijdynamiek van de Audi A6 zeer gunstig. Aan de buitenkant is de accu te herkennen aan de zwarte designafwerking onderaan de portieren.
Op de hoogte blijven van de nieuwe Audi A6 e-tron?
Laat uw gegevens achter, dan houden wij u op de hoogte wanneer er meer informatie beschikbaar is.
*Volgens de WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) testmethode.
De getoonde auto is een conceptauto en is niet beschikbaar als productiemodel.
Lees gerust verder
Audi heeft de sportieve Q7 vernieuwd en voorzien van een aangescherpt design en nog betere technologie. Het frisse exterieurdesign met nieuwe sportieve accenten voor de voor- en achterzijde benadrukt het krachtige karakter van de power-SUV, die royaal ruimte biedt aan maximaal zeven inzittenden. Een primeur zijn de optionele HD Matrix LED-koplampen met lasertechnologie als extra grootlichtfunctie, die dankzij de digitale dagrijverlichting nu een keuze in het lichtdesign mogelijk maken. Digitale OLED-achterlichten met vier selecteerbare lichtdesigns onderstrepen Audi’s merkfilosofie ‘Voorsprong door techniek’ aan de achterzijde.
- Vertrouwd ontwerp met nieuwe details voor een indrukwekkende uitstraling
- Nieuw: HD Matrix LED-koplampen met lasertechnologie
- Als eerst komt de SQ7 op de Nederlandse markt met sportiviteit van topniveau dankzij krachtige 4,0-liter biturbo V8 en elektromechanische actieve rolstabilisatie
- Later ook verkrijgbaar als plug-in hybride
Krachtig, ruim en elegant: het nieuwe exterieur
Audi toont de nieuwe Q7 met indrukwekkende robuuste en elegante vormgeving. Met zijn minimalistische vorm, strakke lijnen en uitzonderlijk grote volume staat de Q7 voor variabiliteit in elke situatie.
De overhang en wielbasis tonen krachtige en zelfverzekerde verhoudingen, die verder worden benadrukt door kenmerkende exterieurkleuren en wielen. De onmiskenbaar rechtopstaande Audi Singleframe met een achthoekig ontwerp maakt nu indruk met verticale inlegstukken. Ze hebben een traanvormige basis in het standaard exterieur en zijn L-vormig in het S line exterieur, evenals voor de SQ7. Dit maakt meteen duidelijk dat het voertuig een topmodel van Audi is en het duidelijk onderscheidt van de A-modellen. Daarnaast zorgt het nieuwe samenspel tussen de contouren van de grille en de koplampen, nu hoger gepositioneerd, voor een geheel nieuwe architectuur van de voorkant die duidelijk de krachtige en meer aanwezige uitstraling van de nieuwe Q7 benadrukt. De zelfverzekerde uitstraling van de Q7 wordt benadrukt door de nieuwe prominente, kleurgeomlijnde luchtinlaten, die duidelijk zijn geïntegreerd in het basisontwerp van het voertuig.
Aanpasbaarheid op zijn best: koplampen en achterlichten
Standaard wordt de weg verlicht met de high-intensity LED-koplampen in de Q7, Matrix LED-koplampen met laserlicht zijn optioneel beschikbaar. Ze werken met 24 LED’s, elk met een laser diode module, en zijn direct herkenbaar aan een blauw sfeerlicht in de koplampen dat de precisie van lasertechnologie symboliseert. Het laserlicht wordt actief boven 70 km/u en vergroot aanzienlijk het grootlichtbereik. Nieuw voor de topkoplampen zijn digitale dagrijlichtsignatuur Ze geven de Q7 zijn kenmerkende en onmiskenbare uitstraling door de gebruiker in staat te stellen een van de vier verschillende lichthandtekeningen te kiezen via het MMI. Voor het eerst heeft de Q7 ook grotendeels gedigitaliseerde OLED-achterlichten (OLED = organische lichtgevende diode) als een optionele extra’s.
Daarnaast – zoals in de Audi A8, Q8 en Q5 – hebben de digitale OLED-achterlichten een indicatiefunctie bij nadering in combinatie met de assistentiesystemen: wanneer andere weggebruikers de stilstaande Q7 van achteren naderen tot binnen twee meter, activeren de besturingseenheden automatisch alle digitale OLED-segmenten. Extra functies zijn dynamische richtingaanwijzers en verschillende in- en uitschakelsequenties die overeenkomen met elke digitale lichtsignatuurs.
Veelzijdig en ruim: Interieur
De Audi Q7 wordt bediend via de digitale MMI touch response-bediening in de middenconsole en een multifunctioneel stuurwiel. Het bovenste display heeft een diagonaal van 10,1 inch (en de onderste display 8,6 inch) en toont de bestuurder alle informatie over de auto, inclusief klimaatregeling en comfortfuncties. Het onderste display geeft toegang tot de infotainment- en internetfuncties. De virtuele cockpit met een diagonaal van 12,3 inch geeft de bestuurder een keuze aan drie weergavemodi: de klassieke weergave, de navigatiekaart en een speciale infotainmentmodus waarin elementen zoals de telefoon, Audi connect en media worden weergegeven. De natuurlijke spraakbediening biedt ook handige interactie met de Audi Q7. Het begrijpt input in alledaagse taal, zodat bestuurders zich kunnen concentreren op de weg.
Zowel de vijf- als zevenzitsversies van de Audi Q7 en SQ7 combineren hoge prestige met alledaagse bruikbaarheid. Met hun royale lengte, hoofdruimte en elleboogruimte zowel voor als achter bieden beide voertuigen een eersteklas, luchtige ruimtelijke sfeer. Afhankelijk van de positie van de achterste rugleuningen biedt de bagageruimte in de vijfzitsversie een volume tussen 867 liter (rugleuningen omhoog) en 1.993 liter (rugleuningen omlaag). De achterklep is standaard elektrisch bediend en kan optioneel worden geactiveerd met een voetgebaar. Audi biedt ook de optionele achterbank plus aan. Deze functie maakt het mogelijk om de lengte en de rughoek van alle drie de stoelen individueel aan te passen, zorgt altijd voor voldoende ruimte voor drie kinderzitjes en beschikt over een derde rij van twee elektrisch inklapbare stoelen
De nieuwe Q7 zal in Nederland als eerste beschikbaar worden als sportieve SQ7 met 770 Newtonmeter sterke 4.0 TFSI V8 biturbo benzinemotor, die goed is voor 507 pk. Deze is standaard gekoppeld aan de snel schakelende 8-traps tiptronic-automaat en quattro vierwielaandrijving. Met die combinatie accelereert de SQ7 in slechts 4,1 seconden van nul naar 100 km/u, met een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km/u. De TFSI V8 produceert een sportieve en krachtige sound en is voorzien van cilinder-on-demand, waarbij bij lage belasting vier cilinders worden uitgeschakeld voor een efficiënter brandstofverbruik. Een speciale klep in het uitlaattraject moduleert het geluid afhankelijk van de belasting en het toerental. Met het optionele advanced suspension pakket beschikt de Audi SQ7 over een sportdifferentieel inclusief torque vectoring-functie. Tevens is dan de geavanceerde elektromechanische actieve rolstabilisatie inbegrepen, om de koets in bochten maximaal stabiel te houden en rolneigingen van de carrosserie tegen te gaan.
Later zullen in Nederland de plug-in hybrides leverbaar worden, waar een V6 benzinemotor gekoppeld is aan een elektromotor. Meer informatie, specificaties en prijzen van de vernieuwde Audi (S)Q7 worden in aanloop naar de Nederlandse marktintroductie bekendgemaakt.
Op de hoogte blijven van de nieuwe Audi Q7?
Laat uw gegevens achter, dan houden wij u op de hoogte wanneer er meer informatie beschikbaar is.
Lees gerust verder
Eind vorig jaar leverden we een Volkswagen ID. Buzz Cargo af bij Gröninger Cleaning Systems. Het bedrijf koos bewust voor de elektrische ID. Buzz. De bus is voorzien van de nieuwe, Gröninger huisstijl en dus niet te missen op de weg! Lees in dit artikel hoe en waarom zij de keuze voor elektrisch rijden maakten.
Nog een diesel of overstap naar elektrisch?
We spraken met twee medewerkers van Gröninger: Charlotte Keizerwaard, Marketing
Manager en Arjan Lauran, Service Manager. Arjan is onder andere verantwoordelijk voor de servicemonteurs die naar klanten rijden. Er werken in totaal vier monteurs in service en daarvan rijdt de eerste nu CO2-neutraal. “Dat is een bewuste keuze”, vertelt Arjan trots: “Ik krijg al een tijdje mailings over de zero-emissie zones die gelden vanaf 2025. Dus als een leasecontract bijna afloopt, staan we voor een keuze: kiezen we voor de allerlaatste diesel Transporter of kiezen we voor elektrisch? We kiezen dus voor dat laatste. Want duurzaamheid staat centraal binnen ons bedrijf én ook binnen onze markt. Wij bouwen tankreinigingsinstallaties voor tanktransport. Daarvandaan krijgen we ook steeds meer vragen over onder andere de CO2-uitstoot. Wij werken op alle vlakken aan onze footprint. Het afvalwater van de tankreiniging wordt bijvoorbeeld weer hergebruikt. Klanten verwachten ook dat wij duurzaam naar hen toe komen, omdat zij zich ook weer moeten verantwoorden. Daar past deze keuze voor de ID. Buzz helemaal in.”
Internationaal elektrisch rijden
“Onze markt is internationaal. Dus ik was benieuwd of je met elektrisch vervoer ook nog
fatsoenlijk naar Duitsland kunt rijden. Toen Arjan van der Zwet van Auto Hoogenboom tijdens mijn bezoek aan de bedrijfswagen showroom voorstelde om de ID. Buzz twee dagen lang te testen, hoefde ik niet lang na te denken. Een van onze monteurs, Service Engineer Rivany Paimo, ging ermee rijden en was laaiend enthousiast. Dat testen was doorslaggevend. Ik was overtuigd. En het enige gesprek dat we nog nodig hadden, ging over een goede leaseprijs.”
Verplicht pauze dus veilig onderweg
Bijkomend voordeel van elektrisch rijden is dat monteurs verplicht pauze moeten nemen
tijdens het laden onderweg. En dat is belangrijk voor de veiligheid bij lange afstanden rijden. Zo biedt elektrisch rijden eigenlijk een goede uitkomst. Inmiddels is de ID. Buzz al naar Duitsland, Zwitserland en Noord-Italië geweest. Ook Scandinavië en dat gaat allemaal prima. De ID. Buzz heeft zelfs al in Londen gestaan!
De ID. Buzz: het beste alternatief
Arjan (Lauran) vergeleek de ID. Buzz met de Volkswagen Transporter. Dan is de ID.Buzz iets kleiner. Is dat erg? “Ja en nee. Je moet anders laden. Dat zorgt ook weer dat je bewuste keuzes maakt. Meer gewicht is minder kilometers. De Volkswagen e-Crafter was voor ons geen optie vanwege de actieradius. Ik wilde voor een dubbele laadvloer gaan. Zo kwam ik terecht bij van De Zaag voor de bedrijfswageninrichting. Dankzij hen is de ID. Buzz nu volledig ingericht voor al het onderhoud en de reparaties die wij doen aan onze reinigingsinstallaties.”
In stijl naar klanten
Charlotte is onder andere verantwoordelijk voor de huisstijl van Gröninger: “We hebben al een aantal bussen rijden. Daar hebben we één huisstijl op. Maar deze verduurzamingsslag vroeg ook om een andere uitstraling. Dus hebben we deze bus samen met Sven Borsje van RReclame een sjiekere duurzame uitstraling gegeven. De kleur was nog een ding. We wilden graag een oranje bus met openslaande deuren vanwege heftrucks. Maar in die uitvoering waren wat minder smaken. Bij Auto Hoogenboom stond al een witte ID. Buzz Cargo. Dus kozen we voor deze uitvoering en kleedden we hem aan met mooie velgen. De bus is nu een echte eyecatcher én sjiek. Qua uiterlijk is de ID. Buzz gewoon een goede keuze. Of we elektrisch blijven rijden moet de praktijk uitwijzen vanwege het laadvermogen. Tot nu toe is iedereen heel enthousiast en positief.”
Ook interesse in de ID. Buzz cargo?
De volledig elektrische Volkswagen ID. Buzz Cargo is een waardige opvolger van de multifunctionele T1, het beroemde Volkswagen busje. Deze prachtige nieuwe bus is ongekend veelzijdig en innovatief. Hèt visitekaartje voor uw bedrijf!