Schade

Schadeherstel_afspraak_header.jpg

Om het u gemakkelijk te maken bestaat ons schadetraject maar slechts uit vier stappen. Deze stappen hebben wij kort voor u beschreven. Daarnaast kunt u hier ook vinden wat u moet doen bij schade.

Wat te doen bij schade?

Binnen 10 minuten!

Een schade melden binnen 10 minuten kan: 

- Geen formulieren meer invullen en opsturen 

- Directe afhandeling met verzekeraar of leasemaatschappij

- Elektronische handtekening door sms code

Samenwerking

Is er een andere partij bij betrokken? Ook dan kunt u de schade online melden. Enige voorwaarde is dat de andere partij een mobiele telefoon bij zich heeft. Per sms ontvangt de andere partij een samenvatting van de melding en een code. Hij ondertekent de melding door deze code te verstrekken aan de melder. Nadien kan de melding worden afgerond en ontvangen beide partijen een bevestiging.

Vervangend vervoer

Het gebruik van vervangend vervoer kan voor u noodzakelijk zijn. Zeker wanneer het schadeherstel wat langer duurt. Uiterraad bieden wij u graag een passende oplossing aan.

Leenauto
Auto Hoogenboom Schadeservice biedt u representatief vervangend vervoer aan. Een leenauto kan in veel gevallen zelfs gratis zijn. Zelfs als u bijzondere eisen stelt aan uw tijdelijke wagen is dit in veel gevallen tegen een geringe bijbetaling mogelijk.

Professionele verhuurders
Wij huren voor u bij Easy-Rent uw tijdelijk vervoer zodat u verzekerd bent van een representatieve jonge auto.

 

4 stappen Schadetraject

 

1. Schademelding

Wanneer de schade financieel wordt gedekt door een verzekeraar of leasemaatschappij dient u de schade daar zo snel als mogelijk aan te melden. 

Tijdens deze melding kunt u aangeven dat de schade aan uw auto wordt hersteld door FOCWA Eurogarantbedrijf Schadeservice Hoogenboom. 

Vervolgens zal de medewerker die u heeft gesproken er voor zorgen dat er een electronisch dossier wordt verstuurd naar onze schade-experts.

2. Schouwing

Als de schade is geregistreerd kunt u de auto door ons laten schouwen. Tijdens deze schouwing beoordeeld onze schade-expert de omvang en ernst van de schade. 

Hierbij worden de volgende zaken vastgesteld:
1. schadebeeld en omvang.  
2. kan de reparatie worden ingepland of mag het voertuig niet verder rijden.  
3. is de inschakeling van een verzekerings schade-expert noodzakelijk.
4. moeten er voorafgaand aan het herstel voorbereidingen worden getroffen en/of vervangingsdelen worden besteld bij de merkdealer. 

Op basis van de uitkomst van deze schouwing zal de Schade Serviceadviseur in overleg met u de reparatie inplannen en de financiële afwikkeling regelen. Bij een auto in eigendom (niet lease) volstaat de afwikkeling doorgaans met het ondertekenen van een reparatieopdracht / akte van cessie. 

 


3. Reparatie 

In de meeste gevallen kunt u indien wenselijk over een gratis leenauto beschikken. Onze Schade Serviceadviseurs leggen de voorwaarden voor uw vervangend vervoer graag aan u uit. 

 

4. U kunt weer veilig de weg op!

Als onze Autoschadetechnicus de auto aan een laatse controle heeft onderworpen kunt u met vier jaar FOCWA Eurogarant garantie weer veilig met uw vertrouwde auto op pad.